Selasa, 6 Julai 2010

Kenangan cafe fifa world cup






KISAH SEORANG LELAKI TAK CUKUP AKAL

Pagi yang hening dengan nyamuk yang banyak,sebelum uruguay vs netherland berlangsung, aku turun bwh lepak kat cafe fifa world cup blok aku. bwk lah lappy sebab nak update blog n online fb. sebelah kiri aku ada jiran2 aku, nazrin(yen) and sebelah kanan aku ada paksu. tengah2 online, update blog tukar background sume, datanglah satu mamat yang kurang akal. mungkin dia dah terlebih dose. pagi2 datang cafe nak beli teh tarik bungkus 1. Hhu. aku buat bodo jela. sebab takut tgok org mcm tu.dah buatkan dia teh tarik sume. tiba-tiba dia datang duduk sebelah aku. Adoi tuhan je tahu betapa takutnya aku. bukan apa, tiba-tiba dia duduk sebelah aku dia raba ke, dia bwk lari lappy aku ke kan, aku dah la perempuan, tak kuat.. dia lelaki. kang tak pasal2 je. tengok2 semua tak sempat nak tangkap dia. mcm mana wehhh? damn, aku takut lah weh. dia tengok aku maen lappy dia tanya;

mamat tu: hai dek sdap chatting mlm2 nie?
aku: cuma mampu tersenyum dlm keadaan takut.

paksu tengah sibuk buat air. aku takut, aku buat2 pggl paksu suruh duduk sebelah.
paksu pun duduk sini.aku tak tahan nak tergelak, tapi takut dia perasan, aku tahan la mcm mana pun.dia duduk sebelah aku dia tgok blog aku, sebb mse tu aku bukak blog. dia tgok gmbr kawan2 aku kat halaman rakan seperjuangan. dia tanya lagi,

mamat tu: tu kat mana dek?kat oversea ke?
aku: mengangguk, padahal tengah takut. pndg muka dia pun takk. haha
paksu menyampuk: ha ah kat oversea, dia pegi london lepas tu singgah afrika selatan tgok bola. hahahaha. sumpah tengah tahan nak tergelak wehhh! (kenyataan nya kat BB je) haha.
mamat tu: dia tanya paksu, masyuk ah pegi oversea?
paksu: ha masyuk ah, ni bru balek nie.
mamat tu: "gelakk"

dah tu aku buat cm takde pape je. aku releks je kang kalau aku layan aku tegelak. mampus kang mesti tak berhenti2. Haha
dia tengok aku buat blog, tgok je. aku takut nak pndg muka dia, sebab muka dia mengerikan dengan mata dia yang terbeliak. hahah. sumpah takut weh.

duduk2 tengok aku update blog, dia tanya lagi

mamat tu: blog ni adek beradik dengan blogging ah weh? entah ape dia merapu entah.
paksu: haaaa lebih kurang cmtu ahh(smbil tahan nak tergelak) haaha.

masalah betul lah dia tu. menakutkan. haha. tu lah jenaka pagi2 buta nie. pening kepala aku. mcm2 org ada kat cafe nie. nie macam tak bole nak handle dah kalau org cmnie. haha. ngok betul lah.

papepun tulah kenangan terindah semenjak cafe ni ditubuhkan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan