Isnin, 5 Julai 2010

OH IBU...


Biasalah, skrg nie kan duduk rumah goyang kaki, nak tanam anggur, tak berbuah2. Lepas je habes study memang tak kerja lg. Ibu yang bg duet nak makan nak minum, nak beli baju nak beli seluar dalam semua. Grrrrr..............

satu hari tengah hujan selebat-lebatnya kat sini, Tengok tingkap wahh tidur sedap nie. tulah aku kata. Haha. Apalagi terus terjun atas katil. Tidur smpai ahh petang.

Zzzzzzzzzzzzzzz , Hahaha

Tiba-tiba terjaga, tengok tingkap, Masyaallah dah gelap weh. Maknanya lama jugak aku tidur kan. Aku terjaga je aku terus keluar bilik, Keluar je bilik.. OMG mak aku ayah aku semua dah complete duduk depan tv. Tapi masa tu ayah aku sebok bersiap nak turun bwh tengok bolaaa. Grrrrr. Tak sempat nak letak bontot kat atas kerusi kat hall tu, aku dgr bunyi org bercakap dr dapur, membebel, Ya allah ibu aku bising2, sebab dia balek dlm sink penuh dgn pinggan tak basuh, Aku tidur kan, Mana lah aku tau, Mcm2 dia merapu. Tapi biasa lah aku nie kuat melawan, Bangun2 je tidur tengah mamai, Bom meletup pun agaknya tak tahu pape, Bole pulak bising2 tekan kan aku. Memang ahh. Berangin satu bdn ah jwbnya. Tapi takda lah smpai tahap anak derhaka. Nak pertahankan diri, Backup diri sndiri ahh. Haha. Padahal diri sndiri yang salah nie tak bangun, Tidur je satu hari. Haha. Tapi yang aku peliknya aku tidur dalam masa beberapa jam tu, sorang pun tak kejut. pastu bangun2 nak marah Haha. Memang ahhhhhhhhhh........

Ibu aku punya bahasa sekali kalau dia ckp, Adush, mcm tergigit cili padi rasanya. Sumpah pedas. Rasa mcm dah gve up nak lari rumah dah hari tu. geram sangat dengan bahasa n percakapan dia. aku malas nak fikir, aku pergi ambik meehun yang ada kat dapur tu, iaku letak dlm pinggan aku makan sambil suapkan kak nam kepoh, adek aku yang bongsu, Balqis.
Smbil makan smbil bersungut, memang tak puas ahh kena sound mcm2. Tapi apa boleh buat, Ibu kan.....adeh.

Keesokan harinya, Entah mcm mana, Dia pesan anta sms semua suruh buat tu buat nie, Kalau dia dah pesan aku kena buat lah kan. aku buat semua suruhannya. Ibu balek je kerja, aku dkt dlm bilik, dia terus ke dapur, Masak. aku keluar bilik sebab bau dia buat aku terliur and terasa lapar. aku pn terus kuar blik. aku pegi dapur aku tengok Ya allah, Ibu masak feberet aku.
Ketam masak lemak, Yumm, delicious! Huhu yang dah berzaman tak makan. Hahaha. Ibu tau la itu feberet aku dr kecik. Huhu. Apalagi aku org pertaman letak nasi dlm pinggan. Hahaa. Yang aku dengan perangai aku, Yang izzat dengan cara dia, Yang balqis pening dengan hari2 melalak. Mcm2 lah. Naseb baru tiga, Katanya.... Huuuu*

**marah2 jugak, masak2 jugak. Huhu.. itu lah dia pengorbanan seorang ibu. penat dia mmbesarkan kami. Dia marah tapi dia sayang. Kan kan. Sesiapa yang ada ibu, Hargai dia selagi dia ada :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan